Masa Sentiasa Bergerak

Isnin, 26 Disember 2011

DuNia Ku iBaRaT GaNTuNG TaK BeRTaLi

Tak tahu nak kata apa sebenarnya.. Hari² pun benda yg sama aku lalui..
kerja,balik kerja dan tidur..bila da bgn dari tidur cnfrm akan pergi kerja lagi..gtu la tiap hari aku lalui...huhuhu..

tak sperti org yg kerja kerajaan..
tiap bulan dpt gaji yg leh menjamin utk beli barang yg di perlukn

aku??
aku hnya kerja yg leh di kata dpt gaji hnya hbis byar sewa umah dan mkn,,
tiap kali gtu..

kerja yg aku nak sgt,tapi smpai skrg tak dpt lagi..
gni la nasib aku..
kadang salah kan takdir..
napa aku leh jadi mcm ni..

usaha??
aku da byk berusaha utk jadi yg tbaik
utk masa depan yg akan datang..
tapi takdir telah tertulis aku mcm ni...

putus usaha??
pernah terlintas di fikiran supaya tak bharap dgn semua tu...
tapi bila di fikir balik,
usaha tu mmg la penting dlm diri manusia..
tanpa usaha kita tak kan kemana..
sentiasa berusaha utk jadi yg tbaik mmg la susah..

semua org mahukn hidup jadi yg sempurna kan??
begitu jg la dgn aku..
sentiasa brusaha utk jadi yg tbaik..
walaupn ada kala nya aku tewas dgn usaha sendiri...

aku tak tahu mcm mana nak jadi yg tbaik..
aku tak tahu mcm mana nak jadi sempurna..
dan aku tak tahu arah mana hidup aku..

semuanya nmpak suram..
apa yg bakal blaku kemudian hari tu semua
sgt la suram dan gelap utk di ketahui..
tak kan nak jadi mcm ni terus..
ibarat tiada kemajuan dlm hidup sendiri...

KENAPA AKU MACAM NI???????????
hidup aku penuh dgn tanda tanya
yg sukar utk aku fikirkan...

HARAPAN TINGGAL HARAPAN...................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
;